Kyoto 24 maart 2018

24 maart 2018 - Kyoto, Japan

Na mijn onnozel intermezzo van gisteren op den blog over de kersenbloesem; het kan nog zotter. Op het weerbericht krijg je naast temperatuur en neerslag ook de toestand van de kersenbloesem op een kaart van Japan te zien. Hoe groter de bloem, hoe meer de boom in bloei. Jappen en bloesem, het is een fenomeen.

Vandaag schitterend weer. Eerst deze morgen mijn kaart moeten laten blokkeren. Bleek fraude te zijn gepleegd in Australië. Ik durf al eens een stapke zetten ‘s nachts, maar zover ben ik ni geweest. Nu goed, na 3 telefoontjes en 47 keuzeopties was ze geblokkeerd. Pfff, dat de Kris Peeters zich met deze verdoken aftroggelarij eens bezighoudt. En na het lezen op HLN van de avonturen van onze moslimvriend in een Franse supermarkt, is mijn degout van onze Europese contreien weer compleet.

Op de bus gesprongen om aan de rand van Kyoto, hoe kan het ook anders, nog een tempel te bezoeken met een schitterend zicht over de ganse stad. Moet gezegd, de natuur is wel knap. Tot op de top begroeide hoge heuvels omzomen Kyoto.

Op de bus betrap ik de Jappen op de eerste inefficiëntie op deze reis. Bus propvol, alleen opstappen langs de deur in het midden van de bus en afstappen alleen langs de deur vooraan, waar je dan pas moet betalen voor je busrit aan de chauffeur. Allé Jappen, nadenken hé mannen!

In de namiddag wat gaan shoppen en zalig genieten van het topweer. Dik boven de 20 graden. Zalig in de parken en vooral langs de rivier. Den bloesem blijft ontploffen. Trouwens, de Jappen zijn wel mannen die massaal buitenkomen vanaf het weer dat toelaat. Echte genieterkes.

Deze avond fantastisch gaan eten. Minder fantastisch was de forfait formule voor den drank. Die van ons weer over haar theewater dat het een lieve deugd was. Heb de rest van de avond alleen over straat gelopen. Er zijn grenzen.

Emmanuel, het spijt me man, maar zelfs een Jimnyke vinden ze hier de schaamte voorbij. Heb ne foto gepost van een ander graaf machien. 😀

Emma, ook voor u de dreamcar gespot! 😂😂😂😂😂