Nepal 11-2017

9 oktober 2017 - Temse, België

Van 't weekend wat gaan stappen in de omgeving van Dinant om wat ritme in de benen te hebben voor Nepal. Het begint nu echt wel te korten. We hebben 5 uur gestapt, zonder eten, noch drinken, aan een tempo waar menig snelwandelaar al een kluif aan heeft. Zo zullen we in Nepal een 7-tal dagen hebben, alleen dan iets hoger. Ettelijke kilometers hoger. Toch kon ons tempo nog de hoogte in. Die van ons kan gaan trainen.
Ondertussen beginnen lezen over Nepal, dus ze zullen ginder ni moeten proberen iets in mijne nek te slagen. Ik ben voorbereid. Ik kijk ook uit naar de smeltkroes van internationale trekkers/toeristen die Kathmandu, en bij uitbreiding gans Nepal, wel blijkt te zijn. Altijd leuk te merken hoe elke nationaliteit dikwijls een totaal andere kijk heeft op dezelfde gebeurtenissen.  Benieuwd wat ze deze keer te vertellen hebben over de wereldschokkende gebeurtenissen in Belgenland. Waarschijnlijk passeren de beschamende rectorverkiezingen van UGent wel de revue, of de goedhartigheid van Samusocial, of Romelu Lukaku, of ..... allé, zal maar stoppen of ik kan mijnen blog al opdoeken.  Eens in Nepal zeg ik toch, zoals altijd, dat ik nen Hollander ben. Die hebben tenminste een regeerakkoord in 208 dagen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl