Nepal 11-2017

11 oktober 2017 - Temse, België

Voilà, weer aan het reisvoorbereiden! Checken of mijn hiking equipment nog compleet is. Min of meer wel. Alleen van 't weekend mijn trekkingschoenen naar de verdoemenis gelopen. Ze hadden hun tijd gehad. Heb ze bij thuiskomst meteen weggekieperd. Nostalgisch moment. Je denkt dan sowieso terug waar in de wereld je met dat koppel bent geweest. Dat is amper te vatten, maar dat gaat van het Verre Oosten, tot boven de Poolcirkel, naar Kaap de Goede Hoop tot Machu Picchu en New York. En nog zoveel dat daar tussen ligt. Dat schept een band. Voorwaar het eerste emotionele moment in mijn leven. Heb me dan maar ne goeien Duvel gepakt, allé, eigenlijk ook een koppel, om mijn verdriet te verteren.
Sinds gisteren heb ik een nieuw paar aangeschaft. Dure bedoening van die goei schoenen. Hopelijk schenken deze me hetzelfde plezier. Nu kan ik ze nog gaan inlopen, daar had ik dus ni op gerekend. Ik heb nog exact 3 weken.
Ondertussen nog meer gelezen over Nepal en de Himalaya. Boeit me hoe langer hoe meer. Één ding is duidelijk: het wordt een zeer actieve trip. Kan ni beter. Eén zaak baart me wel zorgen: wat krijgen we te eten in de lodges? Tijdens mijn leestocht al te veel op rijst en linzen gebotst. Ik verwittig ze; daar kan ik niet lang op leven. En zij zullen ni lang leven als ik honger heb. Kannibalisme behoort dan tot de mogelijkheden.
Tot binnenkort. Ik hervat op 1 november vanop Schiphol Airport.