Tokyo woensdag 21 maart

21 maart 2018 - Tokyo, Japan

Regen, regen, regen en koud ook. De hele dag. En een dosis pech ook nog, of is het mijn eigen schuld?

Vanmorgen vroeg nog eens naar de vismarkt, om de tonijn te zien verhandelen, maar bij aankomst lezen we dat die op woensdag niet actief is. Dan naar ons volgende plan van de dag, bezoek van de Sumoworstelaars in de Sumo Arena. Gesloten omdat die vleeskolossen tot mei allemaal in Osaka zitten. Enig naslagwerk had me deze miserie kunnen besparen.

We besluiten dan maar omwille van de overvloedige regen en koude, de dag ondergronds door te brengen. Perfect mogelijk in Tokyo. Het lijkt of die stad onder de grond werd gecopiëerd. Je kan dus eindeloos stappen  en metro nemen zonder daglicht te zien. Vogeltjes hoor je wel fluiten, door luidsprekers. Waarschijnlijk om je een gevoel te geven dat je toch buiten bent. Alleen onnozel natuurlijk, want in Tokyo hoor je amper iets als je buiten bent, en al zeker geen vogels. Die zie je zelfs niet. Jappen toch!

Na een echte Japanse lunch, ondergronds, hebben we Ginza street gedaan, de Fifth Avenue van Tokyo. De ene mall naast de andere, allemaal zeer duur. Maar wel klasse. Heb het ondertussen al door dat Jappen in Tokyo geld hebben.Zie je ook aan de dames en wagens die zich hier in deze buurt voortbewegen. Prachtmachines.

Nadien naar de Manga wijk. Ook zoiets met waanzinnig veel billboards en andere zaken die licht geven. En de ene naast de andere Mangawinkel natuurlijk, die allemaal zeer veel lawaai maken. Maar naast een klein assortiment strips, waar dit bij ons toch voor bekend is, hebben die vooral een mega-aanbod aan erotische gadgets en toestellen die je zelfs in Sluis niet terugvindt. De Jappen hebben naast erg lange werkdagen dus duidelijk ook erg actieve nachten!  Daarom zit de helft dus te slapen op de metro.

Nadien naar de laatste wijk die we in Tokyo nog moesten zien, de wijk rond Kagurazaka. Hier loop je net in de Parijse straatjes, Franse muziek incluis. Goei gebak en koffie gaan nuttigen bij patisserie Paul.

Nu in hotel, straks eten en inpakken voor trip naar Kyoto. Met de Shinkansen. Ik hoop op beter weer, zodat ik eindelijk de Mount Fuji te zien krijg.

Tot morgen.