Argentina Feb 25-2020

26 februari 2020 - Buenos Aires, Argentinië

Onze eerste dag Buenos Aires zit erop. Bleek een feestdag te zijn, beetje zoals de mardi gras bij ons . Maandag was hier blijkbaar een dag van grote feesten. Hebben wij dus niet meegemaakt, we merken in de voormiddag enkel de leegte van de stad en de drukte bij de opruiming. Ik kan jullie meteen vertellen, BA is een zeer propere stad met inderdaad veel parken. Dag begon bewolkt maar lekker warm, we zijn dan maar naar het stadion van de enige Argentijnse god die ze hebben, Diego Armando Maradona, geweest. De tempel van de Boca Juniors.  Oud geval, maar leuk om gezien te hebben. Trouwens, ze blijken hier ook een godin te hebben, Evita Perón. Immense drukte op haar begraafplaats hier in Recoleta. Heel andere wijk dan San Telmo waar wij logeren, wat meer de oude stad is. Hier breekt rond 12 uur de zon door en het voelt heet, maar komt omdat ik ondertussen ni meer weet hoe de zon aanvoelt. De sfeer in San Telmo, en ook de omgeving, lijkt wel een copy paste van Granada in Spanje. Superchill. Keitoffe restokes en cervezerias, zalige Pisco Sour en overal parrilla, bbq dus. ‘s Middags eentje verorberd met ons twee, dat is verdomme een halve beenhouwerij op ons bord. Wel goei vlees, en hoe ze de cuisson zo top krijgen op ne grill, chapeau.  Toch liep ons lunchke nog bijna faliekant af. Bijna gestikt in mijne liter bier omdat die van ons, jawel Ben, de zeer pientere vraag op me afvuurde met welke Europese stad Buenos Aires op dezelfde breedtegraad lag. (breedtegraad heeft ze niet gebruikt wegens haar waarschijnlijk onbekend, ze heeft me dat dus zeer ostentatief uitgelegd)  Serieus mensen, zou die nu echt nog ni weten dat ze in Argentinië zit, in het zuidelijk halfrond??? Ik heb me nog 2 flessen van ne liter besteld.

1. Ben:
    26 februari 2020
    Orientatie gevoel kan soms worden beinvloed door jetlag danwel een te grote inname van cocktails met geestveruimende middelen,,,