Cambodja, Kampot, 15 feb 2019

15 februari 2019 - ក្រុងកំពត, Cambodja

Schitterend weer deze morgen. Om 7 uur reeds wat baantjes gaan trekken in de pool. Zaaalig. Na ontbijt op mijn scooterke richting La Plantation, gerund door een Belgisch-Frans koppel en dė peperplantage van de wereldvermaarde Kampot Pepper. De weg ernaartoe is waanzinnig mooi maar een hel om te rijden. Putten in de weg van een halve meter zijn geen uitzondering. Maar mijn brommerke verteert het zonder problemen.
De plantage zelf is zondermeer schitterend en leerzaam. Ik wist voorheen echt niet hoe een peperplant eruitzag en waar die groeide. Nu wel dus.
De tasting van de verschillende pepers was geweldig, ondanks dat mijnen bek in brand stond.  Van dit bezoek werd ik dus enthousiast, gebeurt ni veel. Ne must visit voor wie naar hier komt.
In de namiddag gaan kajakken, allé, met de kano. Die van ons vooraan, plat in de zon, en den deze roeien. Ik voelde me efkes Richard van Mrs. Bucket.  Ook bij mij veel goesting om Hyacinth van de Bouquet Residence het water in te kieperen en vijf keer over te varen. Het blijft bij wishful thinking. Poor Richard, poor me!
Vanavond laatste avond in Kampot, morgenvroeg weer naar de hoofdstad.
Eerst hier nog eens gaan eten in de ‘Kampot Pepper and Seafood’ restaurant. Gisteren ni meer gelukt.
Ondertussen lijkt Cambodja Chinezenvrij, aan de kust dan toch. Mijn geluk kan niet meer op.