Cambodja, Kep, 10 feb 2019

10 februari 2019 - Krong Keb, Cambodja

Eens lekker lang uitgeslapen, pas om 07u30 uit de veren. Gisterenavond nog een zwemmeke gedaan. Prachtige pool, helemaal alleen, indrukwekkende sterrenhemel. Na het ontbijt - opgediend door een werkelijk bovenaardse schoonheid, geen van hier, denk eeder iets Filipijns, maar intelligentie omgekeerd evenredig met de looks, jammer - te voet naar Kep Beach. Stevige wandeling en het is volledig bewolkt maar toch al 27°.  Ik beslis om vandaag ne scooter te huren, 7 dollar voor nen dag. We rijden er gewoon maar op los om de gewone Cambodjaan tegen te komen. Wat meteen opvalt is dat dit een eerder verlaten regio is. Je hebt de vissers aan de kust maar voor de rest rij je hier nagenoeg alleen op de weg. Ook niet veel toeristen in Kep, af en toe zie je er wat. Ik had er een pak meer verwacht. Dat maakt Kep wel leuk. ‘s Middags bezoekje aan de Crab market. Fantastisch wel. Een echte markt voor de locals, niet voor toeristen. Superverse krabben - die ze uit fuiken halen uit de zee vlak voor je - garnalen, squids, kokkels, ...! Voorts bakken vers fruit, waarvan ik van de meeste de naam niet ken. Eigenlijk herken ik alleen de banaan, mango en iets wat op een druif lijkt. De rest geen idee.  Gegeten aan zee, 3 euro voor fried noodles met een hoop verse reuzegarnalen, recht uit zee. Lekker , echt lekker (geen Beemster).
We brommeren nog wat verder door de regio en besluiten naar het hotel te gaan voor een plonske, want het is ondertussen helder en zeer warm. Eerst ben ik nog ticketjes gaan kopen voor de boot naar Rabbit Island, morgenvroeg.
Eiland zonder electriciteit of stromend water. Je kan daar blijkbaar fantastisch snorkelen.
Allé, tot morgen.