Cambodja, Kep, 9 feb 2019

9 februari 2019 - Krong Kaeb, Cambodja

9 uur lang in de wagen, van Siem Reap naar Kep, aan de golf van Thailand, de Cambodjaanse kust dus. 😁
Je verliest veel tijd in Phnom Pehn, want alle wegen leiden daarlangs en de stad heeft gene ring, alles moet door de stad. Nu goed, wij hebben thuis wel ne ring en daar sta je ook stil. What’s the difference?
Nu krabke eten aan zee, heel gezellig Kep, maar wat aftands. Geldt eigenlijk wel voor heel Cambodja, je ziet het gebrek aan middelen. De nieuwbouw komt van de Chinezen, maar die weten niet wat mooi is. Voor die gasten moet het alleen maar groot en lelijk zijn. Die zijn hier echt niet geliefd die mannen. Onze chauffeur werd zowaar emotioneel  als hij terugdenkt aan de tijd dat hier enkel Europeanen kwamen. Dat vond en vindt hij nog steeds geciviliseerde mensen.
Gelukkig zitten ze nog niet te veel in Kep, dat geel volkje. Hier hangt nog wat het Frans koloniaal sfeertje, met heel wat Cambodjaanse dagjestoeristen.
Lekker rustig aan het water nu, wel warm, gene zeebries. Enige bries komt van ne fan achter mij (Chantal, dat is ne ventilator in ‘t Engels, niet één van mijn vele aanbidsters).
Die van ons weer aan de witte wijn, veel goede Europese wijnen hier aan zeer betaalbare prijs rond de 15 dollar, dus ik even de tijd om eens naar den HLN te surfen. Man, strontnieuws is dat toch. Moet ik weten wat er is gebeurd in de VTM programma’s, dat de Niels de Stadszwemmer 5 keer dezelfde vrouw heeft gewonnen, dat de dochter van Lynn Wesendinges samen is met nen donkere en dat Schauvlieghe nen bleitsmoel heeft. Ik surf dus naar VRT.NWS en daar kom ik te weten dat Elon Musk is geland in Oostende????
Kunnen we wat echt nieuws krijgen aub? Marginalen zijn het die dit lezen.
Onze chauffeur moest het weten!!!
By the way, voor de culinairen onder ons, Kampotpeper is verdomd goei spul.