India Delhi July 2023-14-15

15 juli 2023 - Delhi, India

Zo, gisteren teruggevlogen van Leh naar Delhi. Het viel me op hoeveel meer sneeuw er op de bergen lag dan in het heengaan. Prachtig om zien vanuit de lucht.

In Delhi valt zoals verwacht de hitte en vochtigheid als een baksteen op mijn kale knikker. Heb me voor de laatste dagen een lekker decadent koloniaal hotelleke geboekt, dat heb ik wel verdiend na 2 weken “very basic” leven hoog in de Himalaya. En het ligt me wel ook bediend worden door een horde uiterst vriendelijk personeel. Wat ons ooit heeft bezield al deze prachtige ex-kolonies van de hand te doen, ik kan er nog niet bij. Ons vandaag laten droppen aan de India Gate en van daaruit op eigen houtje richting Old Delhi. Aan de Gate weer hetzelfde als 12 jaar terug, iedereen wil met me op de foto. Ik ben dus echt een beroemdheid. Maar na de Gate is het gewoon te heet en plakkerig om Delhi verder te voet te herontdekken. Gelukkig weet ik een local op de kop te tikken die me met zijn “Ferrari” overal naar toe wil brengen voor geen geld. Zijn Ferrari was te gek, wel een model dat ik niet ken, geel bovenaan, groen onderaan en maar drie wielen, maar het reed als gek. Nu goed, ik zeg hem dat hij me maar naar één plaats kan en mag brengen, namelijk de beste bar waar men het beste bier kan drinken van deze toch wel groot uitgevallen stad. Vond hij geweldig, zodanig zelfs dat ik met zijn tuktuk moest rijden. Mensen, zowaar de geweldigste ervaring die me dit verlof is overkomen, rijden met een tuktuk in het chaotische verkeersnest van Delhi. Niet te evenaren, maar toch vond onzen tuktukker dat ik te snel reed. Het moest rustiger.

The Connaught Club House is by far de tofste bar van Delhi. Hier brouwen ze zelf hun bier, je kan er geweldig eten en het is een heel trendy place. Love it!

Na liters gerstevocht en een stevige maaltijd me opnieuw laten droppen in hotel, recht naar het zwembad met een verfrissende temperatuur van 35 graden. Het is hier gewoon te heet en vooral te vochtig en dan nog zonder zon. Ik bestel dan maar een Budweiser om naast me te liggen aan het zwembad, begint die van ons me hier te zagen dat ik nog niets over haar heb gezegd op “mijnen” blog. Ik vraag haar wat ik dan kan vermelden om haar niet alweer in diskrediet te brengen. Drie uur later zijn we er nog niet uit. Maar allé, ik moet toegeven dat ik aangenaam was verrast dat ze mee de 5000-er is overgeraakt zonder al te veel miserie. Gelukkig maar, want voor de rest heeft ze weer niks bijgedragen tot de goede organisatie van dit verlofke en heeft ze zich vooral beperkt tot “for me the same”. Ik denk dat ik volgende keer toch echt wel eens alleen op avontuur moet.😉