NZB 1 June 2024
3 juni 2024 - Windhoek, Namibië
Reeds maandagavond 3 juni en nu pas aan den blog. Geen zin en leukere zaken om te doen tot dusver. Vermoeiend de reis via Frankfurt en Joburg naar Namibië. Pas zondag om 17u30 geland in Windhoek, heldere hemel bij zo een 13 graden. Ik had toch wat warmer weer verwacht, maar deze morgen pas echt geconfronteerd met de winter hier. Opnieuw staalbauwe hemel bij zo een minus 2 graden. Jawel, dat leest u goed. Maar het doet me helemaal niks, mijn verlof kan niet meer stuk. Een halve liter heerlijk gerstevocht kost hier namelijk omgerekend 1.20 euro, en dat leest u ook goed. Ik heb reeds mijn aanvraag ingediend om naar hier te emigreren, alleen, want de reis was nog niet goed en wel begonnen of die van ons stelt me op de zeer desolate luchthaven van Windhoek de vraag of we in Kaapstad zijn. Ik had ze liefst met een scud naar het front van Oekraïne geschoten maar helaas, geen deftig missiel te vinden hier en te ver. We pakken ze dus maar mee. We, want Emma en Simon zijn ook mee. Ook even wennen toch; zij nog steeds shopaholic en hij een would be Sergio Herman die ervan overtuigd is dat hij straks naast onze tent een 7 gangen braaimenu kan tevoorschijn toveren op een halfuur tijd in het pikkedonker. Ik laat hem in waan en laat jullie wel weten hoe mijn blik Ravioli heeft gesmaakt.
Deze morgen ook onze kampeer 4x4’s gaan ophalen, geweldige machines die wel een halve dag uitleg van je vragen om ze te kunnen gebruiken en ik ben ondertussen alweer de helft vergeten. Pfff… Dan maar gaan lunchen in wat blijkt de enige bezienswaardigheid te zijn in Windhoek, maar ze is dan wel geweldig: Joe’s Beerhouse. Goei eten en zalig veel bier aan geen prijs. Heb alvast mijn inwendig vat stevig gevuld om de volgende dagen te overbruggen, want morgen begint het echte werk met de rit richting Sossusvlei.

