Brussel - Dubai - Kaapstad

2 november 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

November 1. Vertrek in Brussels Airport. Weer een tegenvaller. Oud en versleten daar. En duur zonder enige kwaliteit, maar ja, dat is België. Na een vlucht van 7 uur met Emirates, voor mij echt wel de beste en goedkoopste maatschappij, aangekomen om middernacht in Dubai. Daar overnacht en 's morgens 7 uur alweer op de been. Dubai Airport weer eens drukker dan de Meir, maar dan 3 keer groter. Hier zie je dat de helft van de wereldbevolking wel echt "on the move is"! Zalig. Na een 9 uur durende vlucht dan eindelijk in Kaapstad, 17u lokale tijd. Inefficiëntie begint, eerst bij douane, dan bij afhalen huurwagen. Krijg wel een upgrade, dus ni klagen. Links rijden is effe wennen, en ja Christel, ook heel de tijd mijn ruitenwissers aan en af, ook al was het droog, zonnig en 26 graden. Ik moet zeggen, Kaapstad is "very clean". I love it! Belgen, kom hier eens kijken. Ons hotel ligt aan de haven, de V&A Waterfront. Daar 's avonds willen eten in de overheerlijke Fishmarket, maar lap, grote chaos. In half Kaapstad electriciteit uitgevallen. Afrika zeker? We weten wat ons nu thuis deze winter te wachten staat. Dan maar gegeten in hotel, resto halfvol, maar ook hier chaos. Maar ze blijven lachen. Geestig wel. Nu net goei douchke en morgen beginnen we er vroeg aan, 7 uur aan ontbijt. Kan ni wachten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Renilde Van Lierop:
    3 november 2014
    de gastjes vertrokken naar hun diverse campussen, hier alles ok ,gisteravond wel een hevige storm maar alles is toch blijven staan , geniet er verder van
  2. Carine en bert:
    3 november 2014