Dag7+8

13 oktober 2012 - Jaisalmer, India

Dit verhaal met uitstel. We zijn vrijdag. Lange rit van Pushkar naar Thar woestijn. Zes uur rijden, onze langste van de ganse reis. Alsmaar meer dieren op de weg, en alsmaar heter. Wegen ook in zeer slechte staat, zonder Touristil wordt het afzien. Iets voor 14u komen we aan in Manwar Desert Camp. We lunchen en zwemmen, heel mooi kader. 16u worden we opgepikt door onze privéjeep, zonder dak, en duiken de woestijn in. Hemels! Zeer veel antilopen tot vlak voor onze neus. Dit lijkt wel Afrika ...De chauffeur heeft een snor waar je een knoop in kunt leggen, indrukwekkend & blijkbaar gezaghebbend want hij lijkt hier iedereen wel te kennen. We stoppen bij de Bisnoi, een kaste die blijkbaar de ecologie hebben uitgevonden : dragen zorg voor alles wat leeft. We mogen binnen eens kijken en een familiefoto nemen, super vriendelijk! Het terrein verandert in een natuurlijk pretpark waarbij snorremans zich van zijne machokant kan laten zien, vooral op de zandduinen met spectaculaire afdalingen. Ondertussen gaat de zon onder en komen we aan bij het tentenkamp : joepie er is wc en douche in de tent ! Er is een bar, met ijs ! Hoe doen ze het toch ? Na een verkwikkend douchke en in de pikkendonker gaan we naar de show kijken. Bedjes in het zand met lekkere kussekes, bediening , hapjes en een fabuleuze sterrenhemel boven ons en muziek & dans optreden voor ons. Daarna aan tafel via het buffet, weer heel lekker en de tent in want we moeten eruit vandaag om 6u voor de kamelentocht bij zonsopgang. Waar wij dachten dat het een massale bedoening zou worden, bleken alweer de belgen de dapperste : alleen wij 2 dus ! Op een amerikaans koppel na, maar die wogen te zwaar om op de kameel te zetten, dus hebben ze die maar op een kar geladen en achter de kameel gehangen. Bij de zonsopgang stonden die pipo's dan ook nog naar de verkeerde kant te loeren waardoor ze het spektakel hebben gemist. (voor Amerikanen komt de zon op in het Westen dus!) Wij niet, we hebben er alles van gezien en genoten, man toch wat een zicht over die Tharwoestijn !!
Terug naar de tent voor ontbijt & vertrek. Onderweg kwamen we dit tegen : "a smile on your face, puts you a mile ahead in the race!" Dat hebben ze hier goed begrepen, die mensen hier lachen altijd ! Ta Ta. We zijn nu in Jodhpur, hele grote stad, schijnt Mekka voor het shoppen te zijn, Emma. Na lunch gaan we een zwemmeke placeren in dit paleis en dan eens zien wat we bijeen kunnen sprokkelen dat zonder brokken thuis kan geraken !