Amed, dag 1

5 november 2013 - Amed, Indonesië

Net een full body massage achter de rug in de tuin van het hotel, op 2 meter van de zee. Deze voormiddag gearriveerd in Amed aan de oostkust. Even zoeken naar een geschikt hotelletje. Het zoeken loont de moeite. Eentje gevonden met vier paviljoentjes, waarvan nog één vrij. Het zoeken loont de moeite. Prachtige tuin met zwembad op enkele meters van de oceaan. Als het paradijs bestaat moet het in Amed zijn, of alleszins hier vlakbij. De kust is hier geweldig. Voor ons hotel, een strand van 3 meter breed (geen zandstrand, maar keien), loofbomen tot aan het water, en wat helemaal de max is, een rif dat voor je hotel ligt. Eén meter het water in en je staat al volop in het rif. Krijgen hier in het hotel meteen volledige snorkeluitrusting en weg zijn we. Onvoorstelbaar hoeveel en welke kleurrijke vissen je hier tegenkomt. Groot en klein. Amed staat dan ook bekend als een duikparadijs, alhoewel het niet meer is dan een klein straatje, geprangd tussen berg en kust, overwoekerd door palmbomen en loofbomen. Kleine pensionnetjes overal, leuke barretjes, een handvol toeristen van overal ter wereld. Dit is dus hoe de perfecte vakantie er moet uitzien. Ik denk dat ik blijf.

1. Renilde Van Lierop:
    5 november 2013
    het lijkt wel een paradijs zo te lezen ,wij kunnen ons een klein beetje inbeelden hoe het is ,maar er middenin zitten moet toch wel genieten zijn . neem het voor altijd op in je gedachten dan kan je nog veel vertellen en lang nagenieten .ondertussen is het hier wel koud (5 gr)