Arequipa 17 april

17 april 2015 - Arequipa, Peru

Slecht geslapen. Last van tijdsverschil. Wakker gelegen van de honger. Mijn maag blijft leeg op tijdstippen waar ze normaal wordt gevuld. Zal vanaf vandaag beter gaan. Bijna 8 uur, ik, sorry 'we' gaan nu ontbijten en dan weer naar de luchthaven. Naar Arequipa dus, op 2400 meter, het laagste punt voor de komende twee weken....... Kort na de middag geland. Het zicht op de El Misti, een witbesneeuwde vulkaan, is indrukwekkend. We rijden meteen naar ons hotel in het historische centrum. Net als Lima ligt Arequipa er zeer netjes bij, geen afval of zwerfvuil. Wat een verschil met het Oosten waar alles wel gevaarlijk begint te lijken op wat het grootste stort op onze planeet moet zijn. Het kan deugd doen. In Arequipa is de Peruaan anders dan in Lima, duidelijk meer bergvolk uit de Andes maar ook hier heel aangenaam en vriendelijk. Op de Playa de Armes moet je zijn. Reuzegezellig plein/parkje waar ook de locals komen. Verder nog rondgeslenterd in het oude centrum en nu terug in hotel. Ik zit ondertussen in het Peruaanse ritme. Ik zal waarschijnlijk goed kunnen slapen. De hoogte voel je alleen als je veel,trappen moet doen. Hopen dat het zo blijft. Oh ja, vanmorgen in hotel in Lima Vlaams koppel ontmoet die zowat dezelfde reisroute als wij volgen en op dezelfde dagen. Komen ze nog uit het Waasland ook. Daar moet ne mens 14.000 km voor van huis zitten! Maar allé, 't zijn aangename mensen die niet te veel contact zoeken. Laat mij maar lullen met de Peruvianen, alhoewel m'n Spaans nog niet veel verder gaat dan "grande cerveza".