Arequipa 18 april

18 april 2015 - Arequipa, Peru

Vandaag een dagje rust op het programma. Wennen aan de hoogte en ik had er inderdaad vanmorgen last van. Heb dan maar een pil genomen tegen hoogteziekte en was meteen beter. Waarschijnlijk combinatie van de hoogte, gejaagdheid van de laatste dagen en vermoeidheid. Om half acht reeds aan ontbijt, op terras in het zonnetje! Ze brandt reeds. Daarna de stad in buiten het historische gedeelte. De El Misti en de Pichu Pichu, beiden bijna 6000-ers liggen te blinken in de zon met hun besneeuwde toppen, en lijken de stad te bewaken. Dat is echt wel een mooie natuur. Daarna eerder toevallig in de Mercado van de stad terechtgekomen. Hier komen de locals hun boodschappen doen, vooral verse voeding. Vis,vlees, fruit en groenten, kruiden en ga zo maar door. Op zulk een moment besef ik eens te meer dat de wereld eigenlijk een dorp is, want de gelijkenissen met markten in het nabije en verre oosten of Afrika zijn treffend. Alleen de ingrediënten verschillen soms. 's Middags iets gaan eten in een lokaal klein barretje "Casa de la Trucha" waar ze zoals we hadden gelezen op Tripadvisor lekkere Ceviche hadden, soort slaatje rauwe vis. Marianne heeft dit gegeten en was zeer pikant. Ik heb quinoa met trucha, dat is forel, gegeten. Niet super super maar toch lekker. Echt van hier. Nu namiddag en liggen al efkes te relaxen aan de pool. Water te koud om in te zwemmen maar in de zon liggen is heet. Ik kruip dan maar onder een boom. Ik had het gelezen en ik moet het bevestigen, de zon brandt hier waanzinnig. Lig me al de hele namiddag te verdiepen in de geschiedenis van de kolonisatie van Midden -en Zuid-Amerika door de Spanjaarden. Ongelooflijk boeiend, temeer omdat ik daar nog niet te veel van wist. Het mag gezegd, ik krijg respect voor die Spanjaarden van weleer. Straks gaan we eens deftig dineren in een iets chiquer restoke vlakbij de Plaza del Armes, daarna nog wat kuieren in de oude stad want hier hangt echt wel een zeer ontspannen, gemoedelijke sfeer. Al die backpackers zitten daar absoluut voor iets tussen. Tot morgen.

1. Renilde Van Lierop:
    19 april 2015
    toch wel plezant om een beetje te kunnen mee genieten van jullie reis op deze manier
  2. Nicole:
    19 april 2015
    Echt leesgenot , kijk uit naar volgende dagen .