Arequipa 19 april

19 april 2015 - Arequipa, Peru

Gisterenavond dus nog gaan eten in het betere restaurant. Marianne heeft Cuy gegeten, Cavia! Alleen het bestellen was al een belevenis omdat men aan Westerlingen vraagt wat er allemaal mag blijven aanhangen. "Could we leave the head on?" Hilarisch!
Vandaag weer schitterend weer. Op deze hoogte heb je ondanks de brandende zon toch steeds die verfrissende ondertoon. Geen zweetweer dus. In de stad op de Plaza is er een militaire parade, niemand weet ons echter te zeggen om welke reden, maar het lokt toch een hoop volk, Arequipanen zelf, die er duidelijk van genieten. Merkwaardig dat er eigenlijk niets was afgezet voor deze parade, geen dranghekkens of linten. Discipline is de Arequipaan duidelijk niet vreemd.
Voor de rest veel duiven op de Plaza, het maakt er deel van uit. Merkwaardig genoeg zo goed als geen duivenpoep op de grond, noch op de historische gebouwen er rond. Thuis moet ik het ni wagen mijn auto een halfuur onder mijnen treurwilg te zetten of hij is voor de helft ondergescheten. Hoe komt dat? Het valt me eigenlijk op dat de duif de enige vogel op deze planeet is die je overal tegenkomt en die er dan nog overal hetzelfde uitziet. Alleen de sanitaire ingesteldheid verschilt dus. Deze middag lang op terrasje gezeten, met Stijn en Cécile, 22 jaar. Hij van Antwerpen, zij van 't Waasland. Sympathiek koppel dat vanuit Cusco is vertrokken en reeds Titicaca en Colca hebben gedaan. Leuk om hun ervaringen te horen en overigens een sympathiek en geestig koppel. Van hen leren we het verschil tussen een Lama en een Alpaca, wat zij op hun beurt dan weer geleerd hebben in de McDonald, jawel!!! De eerste heeft kort, de andere lang haar, meer een rastakapsel, vandaar ook de veel zachtere wol.  Ondertussen bijna halfvier in de namiddag en even relaxen aan de pool. Nog altijd schitterend weer. Morgen om 7 uur gaan we naar de Colcacanyon. Lees net dat Club gewonnen heeft van den Anderlecht. Kan de dag nog beter zijn? FCB olé olé!

1. Eric:
    20 april 2015
    :-)
  2. Nicole:
    20 april 2015
    Wekelijks op zondag is er steeds een militaire optocht aan de plaza