Bali, dag 2

1 november 2013 - Ubud, Indonesië

Nog steeds in hotel even buiten Ubud. Motorbike stond klaar deze morgen, is goedkoper dan een taxi. 6 euro voor een ganse dag. Na ontbijt op weg dus naar Ubud stad, voor de grote ceremonie, de crematie van de vrouw van de (een) koning. Immens veel volk op de been. We besluiten eerst naar Monkey Forest te rijden. De apen komen je echter al ruim voor de forest tegemoet. Aardige beestjes trouwens. Kan je mee lachen. Doen me denken aan ons gasten: altijd bezig en eigenlijk niets doen, alleen amuseren. Na de Apen en 2 dikke Bintangs in "The 3 Monkeys" (met dank aan Diana) besluiten we naar de main road te gaan, waar de stoet voorbijkomt. We zetten ons op het dak van de favoriete local resto en cocktailbar, brommerke netjes geparkeerd. Na nog geen halfuur zet de massa zich in beweging. Veel geroep en geroffel, dan de sarcofaag, een stier, 5 meter hoog gevolgd door de toren van wel 15 meter. Dit alles gedragen door een honderdtal mannen, die om de 30 meter stoppen en worden afgewisseld. Er wordt dan ook telkens gelopen met beide constructies. Loodzwaar, overwegend uit bamboe. Indrukwekkend!!!! Op het einde van de optocht wordt alles in brand gestoken en ....  gedaan ceremonie. We springen terug op ons brommerke en verlaten Ubud richting noorden, het platteland in, nu ja, heuvels, bergen en oerwoud. Stel het jullie zo maar voor. Nog een Bintang gedronken bij de locals. Op de weg terug nog een bescheidener crematie meegemaakt, van erg dichtbij deze keer. Allemaal geen probleem voor de Balinezen. We springen ook nog binnen bij een gewone Balinese familie; waar ze wonen en hun tempel. Gans de familie woont bij elkaar, elk met eigen vertrekken, heus niet te klein. Nu terug in hotel voor dagelijks zwemmeke en ... ne Sprite. Hahaha, ni verwacht hé! Ik moet zeggen, een verdomd schoon baddeke hier, midden de "jungle". Straks dineeke met een goei fleske wijn en morgen richting Lovina. Bali, a real great place to stay!

1. Kato:
    2 november 2013
    Hoe is het ginder achter ?
    Wij zijn terug thuis van de Veluwe. Tis hier weeral grijs en koud en het regent. Volgende keer wil ik mee e , mij hier zo wa achter laten!!!!
    Vandaag match der matchen tegen Lokeren , kheb al zenuwen . Supporter maar mee vanuit den jungle, want we kunnen het gebruiken.
    De Willem is gisteren ook thuis gekomen me ne berg was en rara wie die kan doen !!!!
    Maak nog veel foto's en loopt al die winkeltjes daar maar plat want Emma is hier zot aant komen e ! Ze is al tegen de Willem aant stoefen da ze ne roze Beats heeft ,haha .
    Nog veel plezier daar en als ik in de was iets tegen kom van jullie, geen probleem , ik kom da wel efkes brengen ze.