Bali, dag 1

31 oktober 2013 - Ubud, Indonesië

Deze morgen 9 uur local time (alweer een uur later dan Java) geland op Bali en meteen de taxi naar Ubud. Hotel ligt 20 min voorbij Ubud, midden de wouden. Gewoon prachtig de natuur hier. Na wat zwemmen en de lunch in de namiddag Ubud bezocht. Heel aangenaam, zeer toeristisch stadje. En overal onnoemelijk veel tempels. Op Bali heeft elke familie zijn eigen tempel. We zijn hier ook midden de grootste feesten van het jaar, die hun climax zaterdag bereiken. De aanwezigheid van 10 dagen van de goden onder de mensen wordt dan gevierd.  Morgen staat er in Ubud nog iets speciaals te gebeuren, namelijk de crematie van een lid van de koninklijke familie. Lijk wordt verbrand op een feestelijk opgetrokken toren die dan volledig wordt verbrand, midden de stad. Dit is een gebeurtenis waar heel Bali naar uitkijkt. Het wordt druk dus. Deze avond iets gegeten in Lotus Café in Ubud, met zicht op lokale dans. Balinese rijsttafel gegeten, echt zeer goed. Heb voor morgen een scooter gehuurd, dan gaan we op avontuur in de volle natuur en eigenheid van Bali. Ik wil beslist eens mee een rijstveld  in. Oh ja, hier zitten ook apen. Zal mijn raam maar dicht doen vannacht . Allé, tot morgen.