Dagje Yogyakarta!

30 oktober 2013 - Yogyakarta, Indonesië

Vanmorgen uitgeslapen, direct uit bed het zwembad in. Zonnig en reeds zeer warm. Daarna ontbijt. Geen echte plannen vandaag, we zien wel. We laten ons elk in een bakfiets (nu weet ik nog steeds niet hoe ze dat hier in Indonesië noemen, als je het hen vraagt zeggen ze steevast "helikopter"???????) en geven de bikers de opdracht ons de stad te laten zien. Eerst naar de bird market - de vogelenmarkt - waar je buiten allerhande vogels nog een hoop andere dieren gekooid vindt, zoals apen, honden, katten, konijnen, maar ook heuse boa's, en dat is al stevig mateiaal. Erg leuk om zien allemaal. Op weg naar het Kraton dan, het paleis van de sultan. Ondertussen begint het keihard te regenen wat het tot een uur of 2 in de namiddag zal blijven doen. Ondertussen leuke conversaties met onze bikers, veel in het Nederlands. Lekker rijden, lekker warm, lekker zitten, lekker kijken en ni kopen, werkelijk alles "lekker"! Het blijft ondertussen wel warm en gelukkig verkoopt de sultan in zijn paleis bier, We bestellen elk een large Bintang. Het blijft regenen en we besluiten dan maar te lunchen in het paleis. Ik neem nog 2 Bintang (een large Bintang = 620ml). Na de lunch naar het waterpaleiis, niet erg veel tev zien daar. We besluiten terug te keren naar het hotel. Marianne is nu aan de massage, full body, ik hou het bij een voetmassage. Ik trek er nadien nog even alleen op uit en bezoek een Delhaize, geestig wel. Nu aan zwembad, geen regen meer, de zon breekt opnieuw door. Terug plakkerig. Morgen vroeg om 4h30 pikken ze ons op om naar de luchthaven te gaan. Hoop dat die gast er staat, want heb dat op straat geregeld. Zien of ze betroubaar zijn, die Javanen. Eén ding zijn ze alvast allemaal, supervriendelijk, en niet alleen met de bedoeling eraan te verdienen. Spontaan en allerminst fanatiek, ook niet fanatiek religieus en dat doet deugd. Morgen dus vanuit Bali, Ubud. We let you know! Lekker leuk allemaal.:-)