Around Yogyakarta

29 oktober 2013 - Yogyakarta, Indonesië

Vandaag, na veel te zwaar ontbijt vertrokken naar De tempel van Borobudur. Gereden langsheen de typische dorpjes, niet langs de main road.  Rijstvelden, chilipeper, mango, papaya, dragonfruit, snakefruit, sugarcane, tobacco, cocao, sweet potatoes, bananen en ga zo maar door. hier groeit zowat alles. Borobudur is de moeite, de tempel, maar zeker ook de omgeving. Zeer groen en overwoekerend allemaal. Veel bezoekers, vooral scholen uit Jakarta, niet zo veel Westerse toeristen. En opnieuw zeer warm en vochtig. Drijfnat terug onze wagen in, waar Edi, de chauffeur lag te pitten. Op naar Prambanan dan, langs de kleine wegjes, onderweg gegeten in een zeer typisch restoke, vlak aan een rivier die van Mount Merapi naar beneden stroomt. Knap kader en lekker eten. Gelukkig ook bier, want hier is het wel erg moslim allemaal.   Prambanan, een Hindoetempel, heeft serieus geleden onder een eerdere aardbeving. We moeten zelfs een helm op om binnenin de tempel te gaan. Voor de rest veel puin, daar lijkt het op, maar ooit, en hopelijk ook opnieuw, moet dit indrukwekkend geweest zijn. Nu terug aan zwembad in hotel, pikkedonker reeds, het is halfzes, maar zo mooi verlicht allemaal. Ik aan mijn gebruikelijke pint, Marianne aan de Coconut Dream. Die horen we vanavond ni meer! En het blijft warm. Nu enkel wachten op het dagelijks onweer. Tot morgen.