Yogyakarta

28 oktober 2013 - Yogyakarta, Indonesië

6pm. Na een zeer lange reis eindelijk op onze eerste echte reisbestemming, Yogyakarta, midden zuiden van Java. Heerlijk, gezellig hotelletje. Bij aankomstl eerst eens uitgebreid geluncht na meer dan 2 dagen vliegtuigfood. Het moet gezegd, voor eten is Indonesié erg goedkoop, en zeer lekker. Maar wij lusten dan ook werkelijk alles. Veel groenten en fruit hier. Aan voedsel geen tekort op Java. Na de lunch ons naar het centrum van Yogya laten fietsen, een gezellige stad, heel leuke mensen, ze zijn met veel. Ze spreken allemaal wat woorden Hollands, maar opgepast, ze verstaan zowat alles wat je tegen elkaar zegt, ook al spreek je Vlaams!!!! En ja, het is hier warm, zeer warm, en vooral vochtig. Na de stad gaan zwemmen en nu dus aan het schrijven. Na dit aan de apero! We zijn beiden totaal afgepeigerd, maar we maken het nog laat vanavond, met een heerlijk dinnerke. En, by the way, hier breekt net een stevig onweer los, bliksem en donder, tussen de bergen. Werkelijk fantastisch. Tot morgen. Dan bezoek Borobudur en Prambanan.