Bangkok

11 april 2016

Deze morgen vertrokken met de trein uit het mooiste station van West, neen, gans Europa, Antwerpen Centraal. Hier is geen sprake van enig Antwerps chauvinisme maar van het louter neerschrijven van een onweerlegbare waarheid. Lekker vlot met de NS naar Schiphol gespoord waar we nu wachten op vlucht naar Doha. Heb ondertussen al vier halve liters achter de kiezen, niet mijn schuld maar die van het bevel ruim op voorhand op de luchthaven aanwezig te zijn. Nu goed, mij hoor je ni klagen. Daarnet nog een kipsaté met pindasaus verorberd, voor mij beslist een vermelding in de Gault Millau waard. Straks moet Qatar Airways er aan geloven. Dat ze hun voorraad gin en rode wijn alvast verhogen. Tijd doden kost geld.
Even na éénen geland in Doha en moeten crossen voor onze vlucht naar Bangkok. Grote luchthavens zijn een pest op zulk moment. Vlieger toch netjes gewacht op ons, alleen, eens in Bangkok geland, bleek die van ons haar bagage niet over hetzelfde loopvermogen als die van mij te beschikken. Die had een rustpauze in Doha ingelast. Meteen van mijn kl.... gaan maken en al omgerekend 45 euro smartengeld gekregen. Later op de avond werd de koffer netjes op de kamer in hotel geleverd. Makkelijk verdiend, moeten we beslist meer doen. Die dag laten rond tuktuken om alles in Bangkok wat te kunnen plaatsen. Het is hier wel zeer warm.
Zaterdag beginnen we met een boottocht op de klongs van de stad. Snelle boten zeg, maar leuk om enkele floating markets te zien. Namiddag toch wat gaan zwemmen en veel drinken. Het wordt te warm.
's Avonds bbq dinner op de 43ste topverdieping van de Bayoke building. Fenomenaal zicht daar.  In het begin effe wennen. Glas tot op de grond, loodrecht naar beneden. Daarna met skytrain naar Patpong. Moet je toch gezien hebben nu je hier bent. Ze meenden in mij een bekende pingponger te herkennen, want iedereen sprak me erover aan. Tot bleek dat hier in Patpong pingpong wordt gespeeld door al te jonge dames, die daar spieren voor gebruiken waarover ik totaal niet beschik. Het kan verkeren!
Vandaag belangrijkste tempels bezocht, maar het is voor de rest gewoon te heet vandaag, ook voor de Thai. De hele dag zeiknat rondgelopen. Nu net terug van Chinatown, wreed lekker gegeten daar, op straat. Wat alvast niet gelogen is, is dat je hier overal zeer lekker kan eten, en goedkoop. Al zijn Indonesië en zeker Vietnam toch nog een pak goedkoper op dat vlak. En in Vietnam kan je ook hemels eten.
Nu net gepakt voor morgen, zeer vroeg om 06u30, onze 3-daagse tocht naar de Kwai.  En dan op naar het noorden. Daar vooral zit ik op te wachten.