Rivier Kwai

11 april 2016 - Thailand, Thailand

Vroeg op en om halfzeven weg voor 2 nachten River Kwai. We rijden eerst nog langs "de" floating market van Thailand. Ik kan kort zijn. Skip it. Niks te zien. Onderweg nog wel in een stad gestopt waar de markt zich langs een treinspoor bevindt en waar de kraampjes haastig worden weggetrokken als de trein eraan komt. Zoveel vers voedsel, ook vis, heb ik nog nooit gezien. En dat in een hitte van 37° om halfelf in de voormiddag. Ook de Thai blijven klagen over de hitte. Daarna verder richting River Kwai. Ik had de natuur hier mooier verwacht. Niks overweldigends. Waar je wel stil bij wordt is een oorlogskerkhof. Allemaal jonge mannen, omgekomen door hitte en ontbering als krijgsgevangenen. Veel Nederlanders bij trouwens. Het waren zij die de befaamde brug hebben gebouwd.   Over de brug zelf kan ik weer kort zijn: skip it again. Niks te zien, alleen de oorlogsverhalen errond kunnen boeien. Vergelijk het met onze Flanders Fields: aangrijpende geschiedenis maar gene zak te zien. Nu bijna 5 uur in de namiddag en in hotel aangekomen. Wat gedateerd maar mooi gelegen aan de rivier. Net gezwommen met de bedoeling af te koelen. Niet dus, temperatuur van water bereikt hier kookpunt. Zelfs het koude water dat uit de douches komt is heter dan mijn warme douche thuis. Alleen bier helpt je hier afkoelen. Ik kan dus rustig blijven. Hoop dat we morgen meer te zien krijgen.

1. Diane:
    11 april 2016
    Blij te horen dat jullie weer de wijde wereld onveilig maken.
    Niet te veel klagen over het weer ... hier voorspellen ze weer heel de week regen.
    Enfin geniet er nog van en denk eraan dat je in zo een hitte veel MOET drinken