Chivay - Puno 21 april

21 april 2015 - Puno, Peru

Vandaag om halfzes al aan het ontbijt en op weg naar Cruz del Condor. Gisterenavond die van ons zo mottig als nen toeter en gepast voor dinerke. (hoogteziekte, waar ze vandaag nog gans de dag last van heeft. Misselijk maar gelukkig zonder de hoofdpijn) Ben blijven plakken met een Duits koppel en een Braziliaan. Dit is wat ik graag doe, zo kom je nog eens een andere kijk op de wereld tegen. Alhoewel, er zijn meer overeenkomsten dan verschillen.
Na een aantal zeer korte stops in typische Quechua dorpjes komen we in de Colca canyon, stevig hoog, waar we eerst alleen "falcons" spotten, op zich al vrij grote beesten, voor ne vogel toch. Ik vreesde al dat het daarbij zou blijven, maar lap, daar had je ze, de Condors. Man, dat is serieus. Spanwijdte tot boven 3 meter, maar dat valt nog mee als je ze ziet. Ik vind vooral de breedte van de vleugels impressionant. Het best te vergelijken met een deltavlieger. Zalig, want ze vliegen werkelijk boven je hoofd. Na een lunch in Chivay, zetten we onze reis verder naar Puno, aan Titicaca lake! Een zeer lange rit waarbij je een 3 tal uur steeds op een lange rechte baan op een plateau boven 4500 meter rijdt. Gek toch! We krijgen zelfs sneeuw onderweg, want sinds deze middag is het slecht en nat. Nu in Puno. Morgen weer vroeg op en 2 dagen Titicaca op.