Dag13

18 oktober 2012 - Kumbhalgarh, India

Na een verkwikkend (lees: overdreven) ontbijt vroeger vertrokken dan gepland uit Narlai. We wilden onderweg halt houden in een paar typische (nou ja, zijn ze allemaal) dorpjes. Slechte baan, veel koeien, buffels en apen naargelang we Ranakpur naderen. We houden halt in Sidri, een aantal kilometers voor Ranakpur. Typisch stadje waar we op zoek gaan naar souveniertjes voor Emma en Kato. Helaas, morgen beter. Komen we daar toch wel de Red Hot Chili Peppers tegen zeker!!!! (zie foto) Heel kleurrijk allemaal. Nog iets drinken en dan op weg naar Ranakpur voor bezoek aan de Jain tempel. De mannen van 't stad gaan die kennen, want er staat een exacte copy van in Wilrijk. Alhoewel de deze toch veel groter is! Blootsvoets naar binnen en geen korte broek, dus ik een pijamabroek moeten aantrekken van zo een Indier. (zie ook foto) Geweldig mooie tempel binnenin. Veel volk, maar heel rustig binnen met de zon die op een fantastische manier langs alle kanten binnenvalt. Na een slalom tussen de apen, op weg naar Kumbalgarh, naar ons hotel. We rijden nu echt de bergen in. Onderweg eerst lunchen. Het is hier een zeer groene vruchtbare natuur. Doet me denken aan Vietnam, omgeving van Sapa. Net terug van een stevige wandeling in de buurt hier. Nu een stevige Fosters aan mijn lippen. Stel jullie niets voor; dit is Australian Beer, wreed smakelijk. Nu nog wat nakeuvelen over de 2 geweldig geestige reacties die we deze morgen van onze buren mochten ontvangen. Zijn me dat twee humorgoeroes zeg. Wacht tot ik terug ben! Catthoor en Adriaenssens zijn verwittigd! CHEERS!!!!!

1. Kato:
    18 oktober 2012
    hier ben ik dan ,gauw ik zal straks een langer woordje placeren ,nu moet ik gaan koken voor de babes ,willem is gaan werken vandaag en eet daar
  2. Kato:
    18 oktober 2012
    hopelijk veel souveniertjes gevonden voor je toffe dochters !! ps : ik heb geen school den dinsdag dus ik kan jullie mee komen halen :))
  3. Renilde Van Lierop:
    18 oktober 2012
    alles ok hier,ondertussen geskypt ,net of je zit bij ons mee aan tafel ,da's heel leuk en het doet ons dotjes toch wel veel plezier want ze missen ons mamma toch wel.
    nu het weekend eraan komt is alles weer een beetje anders,van sport zal niet veel in huis komen nu dat willem zijn rugske een beetje pijn doet,kato speelt zondag bekermatch.
    de doetjes amuzeren zich hier ook wel ,maar tegen jullie avontuur is dat natuurlijk maar povertjes.
    tot de volgende
  4. Gerd:
    30 november 2012
    Ranakpur is inderdaad behoorlijk leuk! Ik botste toevallig op jullie blog en heb hem met plezier gelezen, ik kon behoorlijk wat herinneringen ophalen aan mijn tijd ginder! Leuke blog!