Dag4-1

9 oktober 2012 - Agra, India

Vandaag 05u30 aan de lobby van ons hotel in Agra. Onze gids voor de Taj Mahal komt ons ophalen. Het belooft leuk te worden, geweldige kerel, macho die weet van aanpakken. (hadden trouwens upgrade gekregen in hotel naar luxe room met zicht op Taj Mahal; geweldig als je daar alleen bent als het donker is en de Taj Mahal nooit verlicht is. Knuppels!) Wauw geen verkeer ,zelfs joggers op straat,tussen de koeien ! Van taxi overstappen op paardenkoetske om vervuiling te vermijden. En dan aanschuiven aan security check, incl. fouilleren. De Taj is idd waaaauuuuuw! Hier is over nagedacht. Onze gids was ongelooflijk goed op de hoogte, gene stommerik. Bleek hij ook nog fotograaf te zijn. Maakt die daar toch wel een fotoreportage van ons zeker! Was precies opnieuw getrouwd, man toch. Heb hem nog proberen wijsmaken dat Marianne mijn maitresse was en mijn vrouw dit nooit zou goedkeuren, maar er was geen houden aan. Na de Taj naar Agra fort, ook geweldig. De funderingen zagen er alleszins steviger uit dan die van ons stulpje. 's Middags naar Jaipur, via de peage. Stel er u niet veel van voor, want ook gebruikt door riksja's, fietsers, kamelen, koeien, zwijnen...allé, 't was de moeite. Onderweg gestopt,eigenlijk voor nog een moslimfort, maar gezien de hitte en het feit dat we net voorbij een hindoefeest waren gereden, deed ons van idee veranderen. Wreed tegen de goesting van onze chauffeur gingen we te voet tot aan het feest (soort Pukkelpop in 't roos). Security hield ons tegen, geen foto's was de afspraak om op de wei eens te mogen gaan kijken. Direct nen hoop volk rond ons en die brachten ons tot aan een giga-tent waar de helft van het volk binnen kon. 5000 vrouwen links, groene loper en touwen, 5000 mannen rechts. Wij daartussen, onder beleiding tot vlak aan podium vooraan, waarop 2 stoelen stonden. Ik dacht efkens dat ze ons daar gingen neerploffen voor speech, danske of misschien zelfs om geofferd te worden! Want.... Blijkbaar kwam god daar spreken, met zijn vrouw. We werden gescheiden en elk gelijk op de eerste rij op de grond gezet. Sven tussen de bhagwans en ikke alleen, zonder hoofddoek en sari, tussen alle andere vrouwen die mijn schoenen al hadden uitgedaan. Toen kwam god... En vrouw.... Met speech waarvan geen letter te snappen viel! Ik denk dat het een soort moonsekte was! Alle, na een tijdje gaf Sven aan dat het lang genoeg had geduurd, zeker ook omdat het snikheet was in die tent. Onder nieuwsgierige blikken maar heel vriendelijk mochten we het pand verlaten, weer langs het erepad!!!! Wat een gevoel, echt een wereld die we niet kennen. Ik heb me nog nooit ergens zo "niet" thuis gevoeld. Terug de auto in en om 18u in Jaipur aangekomen. Hotel is een oud koopmanshuis, vergelijk het met een riad. Daar nu aan 't eten, wreed lekker, maar begin mij dik te voelen, ook van 't bier, Kingfisher bier, goeie pils. Morgen op de rug van nen olifant naar Amberfort. Hopen dat da beest dat kan houden. Tot morgen.

1. Renilde Van Lierop:
    9 oktober 2012
    wij genieten hier samen in de keuken van de foto's die hier over het scherm komen van jullie,zo zijn we ook een beetje mee.
  2. 1 gebuur:
    10 oktober 2012
    Mooie foto's! En wat een belevenissen... ook zeer leuk geschreven reisverslag. Nog van dat!
    Grt C