Dinsdag, november 4, Kaapstad

4 november 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Deze morgen pletsende regen,diepe plassen en dikke wolken waardoor geen tafelberg meer te spotten viel. We hadden thuis reeds tickets voor Robbeneiland gekocht en dat kwam goed van pas ! Na een kletsnatte &overvolle boottrip, opgevrolijkt door begeleidende dolfijntjes, kwamen we aan op het gevangeniseiland van Nelson Mandela en zijn ANC-vrienden. Indrukwekkend is hier het woord ! Zowel het verhaal van een ex gevangene die hier 6 jaar had verbleven en nu onze gids was, als de natuur ( incl. Springbokken, antilopen, schilpadden en vreemde vogels), als de hele politieke context waarin alles werd geschetst, maakten ons toch even stil. Carine, hier ga je geen spijt van hebben, DOEN ! Bovendien brak de zon door de wolken en verdubbelde de temperatuur waardoor de trip terug naar Kaapstad op een echte cruise begon te trekken ( incl. zeezieke passagiers). Het zicht vanop zee op de Tafelbaai met het voetbalstadion, de Waterfront, de jachthaven, was prachtig . Het heeft wel iets Disneyland-achtig....Aangekomen in de haven, direct aan tafel, deze keer buiten aan het water in het zonneke, echt genieten ! Na een dubbele plateau oesters lieten we ook de rest van wat de zee te bieden heeft onze tafel passeren, begeleid door een paar fleskes wijn. Njam en wat een delirium ! Om te bekomen hebben we een hop-on-off bus genomen naar het centrum van Kaapstad en de baaikes in de buurt, via de Tafelberg zodat we ons alvast kunnen orienteren wanneer we morgen te voet de stad in gaan & via de kabelbaan de berg bestijgen. Daarna even een stop in het hotel om onze bazaar neer te gooien en terug naar de Waterfront! Carine, hier niet winkelen is een doodzonde ! Man, wat een mooie winkels en leuke snuisterijen, maar ook toffe sportieve winkels! Enfin, ik heb een nieuwe man meegenomen (alle, dezelfde man in nieuwe outfit). Na alweer een uitstekende maaltijd, deze keer in een Belgisch restaurant, terug naar het hotel, per taxi, al is het maar 10 min.te voet, maar het zou gevaarlijk zijn, zeggen ze....