Lovina, dag 2

3 november 2013 - Lovina Beach, Indonesië

Net terug met brommerke. Naar het westen gereden, Pemuteran. Wilden gaan snorkelen naar eiland Menjangan, met de boot. Blijkt dat we net te laat waren, boot net weg. Besloten dan maar overmorgen te gaan snorkelen in Amed, Oost Bali. We hebben er dus een dagje strand van gemaakt in Pemuteran. Knap strand, alleen is ook het zeewater er veel te warm. Enige afkoeling die je hier vindt is de airco, en laat ik net daar nu een hekel aan hebben. Lekkere seafoodplatter gegeten met een flesje balinese witte wijn op het strand. Daarna nog wat zwemmen, boven een koraal, nice, en dan terugbrommeren naar Lovina. Onderweg nog aan de stok gekregen met de lokale johnny, maar die droop snel af. Jammer, had er zin in. In Lovina nog even langs de lokale festiviteiten geweest, een soort Vlaamse kermis, in een tempel, waar veel wordt gebeden en veel afval wordt gemaakt. Want laat ik jullie meteen ontnuchteren, er zijn plaatsen in Bali waar het vuiler is dan wat ik vorig jaar ooit heb gezien in India. Ja, ook dat is Bali. Morgen op om 05h15 om dolfijnen te gaan spotten en hopelijk mee te gaan zwemmen. Tot morgen. (laatste deel heb ik opnieuw geschreven omdat dit eerder was weggevallen op de blog: mochten jullie iets dubbel lezen, het ligt niet aan de Bintang).

1. De buren:
    3 november 2013
    Hallo buurtjes!
    Het ziet er weer fantastisch uit!!! Kwou dat we vandaag een dagje bij jullie konden zijn ipv hier in Tielrode ;-) Kheb al met veel plezier jullie reisverhalen gelezen, maar pas vandaag de eerste keer tijd gehad om alle plaatsen ook eens op te zoeken op een kaart. Mijn kennis van Indonesië is weeral bijgewerkt. En amai, jullie leggen dus wel wat kilometerkes af.
    Hier alles OK, op zijn Belgisch hé... veel wind en dus heel veel bladeren die we mooi door de smallen doorgang hebben geveegd. Dan weten onze buren wat doen als ze terugkomen, want het moet niet altijd schilderen zijn hé :-)
    Geniet nog met volle bintangs van jullie reis en blijven schrijven hé! Grt C