Lovina, dag 3

4 november 2013 - Lovina Beach, Indonesië

Deze morgen de wekker om 5h15, om half zes zaten we reeds op het water. Met nog 2 Hollandse meiden en onze schipper in een prauw, netjes achter elkaar. Lijkt op een uitgeholde boomstam, 80 cm diep en maar 40 cm breed, aan elke zijkant een dikke bamboestam. Verbazend stabiel dat vaartuig. Op zoek naar dolfijnen dus. Had een slecht gevoel, had al gehoord van toeristen dat ze er geen zagen. We hoopten er enkele te zien, welnu het werden er honderden. Onvoorstebaar. Verschillende soorten ook, klein en echt wel zeer groot. Dit alles bij een geweldige sunrise. Dit loont echt wel de moeite. De omgerekend 4 euro per persoon dik waard. Drie uur later terug aan wal. Heet al man! Na ontbijt beslissen we opnieuw een brommerke te huren en de bergen in te trekken. We rijden tot Munduk, brommerke heeft het moeilijk op sommige hellingen, ook al is het een 125 cc. Maar die hellingen kunnen ook tellen. Afdalen is helemaal de max. Door de rijstvelden terug dalen dus, naar de warmwaterbronnen van       Banjar. Wie deze wereld ook geschapen heeft, wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd om op Bali warmwaterbronnen te voorzien????? We rijden terug naar Lovina om in hetzelfde eettentje als gisterenavond te gaan lunchen: superlekker en spotgoedkoop. Gisteren met 2 schotels, 3 cola, 2 soda en een large Bintang, omgerekend net geen 6 euro kwijt. Deze middag was het 7 euro; we hebben ons laten gaan. Ook een brommer huren is goedkoop: 3,5 euro voor een dag en voor een stevige rit nog 1 euro aan benzine. Jawel, daar wordt je even stil van. Toch was noord Vietnam nog goedkoper. Vooral het bier.

1. Renilde Van Lierop:
    4 november 2013
    wat mooi ,zeg ongelooflijk .geniet ook een beetje voor mij .wat een belevenis .
    ik heb ook goed nieuws gekregen daarnet ,ik ben er een beetje euforisch van ,meneer Troubleyn over de hele lijn schuldig ,de zon kan terug gaan schijnen voor ons.