Puno - Cusco 24 april (door Marianne)

24 april 2015 - Cusco, Peru

We werden weeral stipt op tijd opgehaald voor een ritje naar de busterminal, die trouwens veel weg had van een luchthaven! Zeer comfortabele bus en waw!!! wat een knappe gids ( yes, its me now !). Hugo Boss stelde hij zichzelf voor. Er was ook een hostess aan boord die voor koek& drank zorgde. 10 uur rijden voor de boeg, maar met een 5-tal stops zou dat wel meevallen. We reden eerst over de altiplano, de Andeshoogvlakte met als hoogste punt een 4300 m, een makkie ondertussen .Een eerste stop in een dorp dat als grens dient tussen Puno en Cusco. Een heel zwaar leven hier met minimum comfort, vandaar een levensverwachting van amper 56 jaar. Als Hugo eenmaal president zal zijn, is het voor iedereen veel beter leven. Ik zie het hem wel doen. Daarna lekkere lunch met prachtig uitzicht op de bergen die stilaan terug vorm beginnen krijgen omdat we zakken tot 3100m. Onderweg kwamen we nog de grootste inca-tempel tegen ter ere van een supergod. Een heel dorp, een vestingswal van 4 km er rond en een 100-tal silo's waarin voedsel werd bewaard. Hugo vertelde dat de inca- trail eigenlijk 25.000 km lang was en alle incadorpen met elkaar verbond over de verschillen landen van het rijk.we stopten nog bij 2 indrukwekkende kerken van de jezuieten en dominicanen. Man, met goud & zilver beladen, het kon niet op, maar foto's nemen niet toegelaten. Een mooi moment was een regenboog die voor de kerk  te zien was en die heb ik wel op foto ! We zijn deze morgen vertrokken met regen en 6 graden aan het titticacameer en zijn nu in Cusco aangekomen om 17.30u met een aardige 23 graden en blauwe lucht.Enfin, efkes dan toch, want om 18 u was de zon onder. We zijn afgezet bij een leuk hotelletje, stijl Hacienda, op 10 min wandelen van de Plaza De Armes. Maar dat hebben we niet gered. Na een aangenaam dinerke in de straat,van het hotel waren we te moe om nog 5 min. te stappen! Morgen slapen we uit, zeker tot 7u en dan duiken we Cusco in! Ik ben benieuwd !

1. Renilde Van Lierop:
    25 april 2015
    wat een prettige verhalen ,dikke merci dat we mee mogen genieten .hier alles ok ,Emma laat zich met alle plezier bedienen en de pijn valt tot hiertoe geweldig mee. vanavond komen ze hier eten ,willem ,Evy, Kato,Yanick Emma en Kato.
    kotje vol , t'zal weer ambiance zijn ,we eten niet feestelijk (spinazie en worstjes )hebben ze zelf gekozen geniet ginder nog veel
  2. Carine en bert:
    26 april 2015
    Hey Marianne, blij om weer van jullie te horen. Prachtige foto's, ziet er avontuurlijk uit. t begint bij mij ook al te kriebelen. En ik lees niet te veel over eten en drinken, dus t regime zal ook wel meevallen :-). En klaar voor den "trail"? Mag geen probleem zijn met de conditie die je met ons lopen hebt opgebouwd. Geniet er nog van. Ik kijk er al naar uit om terug te gaan lopen en je verhalen te horen. Veel groetjes Carine