Rio de Janeiro - 2

24 maart 2017 - Rio de Janeiro, Brazilië

Amai, serieuzen tik van den jetlag. Vannacht amper geslapen en om 6 uur aan het ontbijt. Omdat ik niet meteen zicht krijg op deze stad, besluiten we iets te doen waar we anders een hekel aan hebben. We boeken een city tour "one day in Rio".  Lange dag maar we bezoeken dan wel alle must seens van de stad. De suikerbroodberg en Copacabana waren absoluut mijn favorieten.  Deze stad leeft en de Carioca's zijn een topvolkje. Zaalig. Eten en drinken en goedlachs, zo herken je ze. Je zou voor minder met dat zonnetje en de oceaan voor je deur. Vlot 32° vandaag en staalblauwe hemel.  Maar ik,ga eerlijk zijn; zo een begeleide tour is niet mijn ding.  Ook al was het een correcte groep van jonge mensen, ik word gewoon onnozel van rekening te moeten houden met anderen. Ni op verlof. Eigenlijk nooit ni. En een vrouw als gids die amper Engels spreekt, de gemaakte sympathieke uithangt en niet meer van Rio weet te vertellen dan mijn vissen thuis in de vijver .... dumpen die geit. Voor de rest zijn de vrouwen hier wel ok. Ik noem Rio gewoon de tettenstad. Prachtige boezems, waar ze allemaal om ter hardst mee pronken. Who needs more? Alhoewel, als ik straks ga gluren op Copacabana, zal ik toch nog wat strepekes meer op mijn wasbord moeten trainen. Allemaal strakke en zeer sportieve rakkers hier. Pfffff .... ik blijf iin een barreke zitten. Uitslovers!

Net gaan eten hier in Flamengo. Buiten, want nog heerlijk warm. Barbacoa en cerveja, daar zijn ze onklopbaar in. Ik kan nog uren kijken naar de massa's mensen hier, inclusief dragqueens en naar, jawel, voetbal op tv. Elke dag, elk uur.  Ik denk dat Brazilianen de gelukkigste mannen ter wereld zijn. Tot morgen.

1. Diane:
    25 maart 2017
    Hey
    Ziet er al ni slecht uit voor " Den eerste dag"...zijn benieuwd naar de volgende
    Gr H & D