Vrijdag november 7, van Oudtshoorn naar Knysna!

7 november 2014 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Was vanmorgen reeds om 5 uur op. Gewekt door een prachtige zonsopgang, over de vlaktes met struisvogels en de bergen op de verre achtergrond. En dan die stilte. Fantastisch. En allemaal te zien vanuit bed, deur open. Helaas werd het al snel warm, dus douche in en gaan ontbijten. En ja, scrumbled egg van struisvogel natuurlijk. Het kan een mens smaken. Om kwart voor acht reeds op weg richting oceaan, langs Mosselbaai. Mosselbaai even gestopt, maar is een echte kuststad, dus hop 100 km oostwaarts naar Knysna, waar we 3 nachten zullen blijven. Knysna, spreek uit 'nice-na' is een geweldig mooi plaatsje, gelegen aan een baai. Lijkt een meer dat vol en leegloopt met de vloed van de oceaan. Vooraan aan de baai, een smalle doorgang - de Heads - waar je de oceaan met volle kracht het water de baai ziet instuwen. Natuur op zijn mooist. Aan het strand van de oceaan zelf, in Brenton on Sea, nog een rob gespot die zich kostelijk lag te amuseren in de branding. Vandaag dus vooral veel gestapt in Knysna en dikwijls iets gaan drinken, want het was heet vandaag. Nog een geluk dat hier een zeebries staat. Was me door al die zon genoodzaakt een klakske te kopen. Vanavond gaan we ons nog eens op de oesters storten, wat dit is hier 'the place' voor deze fabuleuze schelpdieren. En ze kosten hier niks. Nog even dit; onwaarschijnlijk hoe men hier zo proper, hygiënisch en milieubewust kan zijn vergeleken met bij ons en zeker vergeleken met het Oosten. Hier nergens plastic afval, of afval sowieso en zelfs openbare toiletten zijn kraaknet. Alle wegen zijn hier picobello, een zaligheid om rijden! Belgen, kom hier een kijkje nemen. Hier kan men plannen en organiseren me dunkt! Pfff, ben ik dan toch in het verkeerde land geboren? Morgen uitstap naar Tsitsikamma National Parc, al veel reizgers onderweg gezien die zeggen dat dit wel echt de moeite loont! Om af te sluiten, de wijn is hier super en het bier hemels. This must be paradise!

1. Carine en bert:
    7 november 2014
    valieske gepakt. klaar voor de oesters, vele flessen wijn struisvogels, tafelberg, baboons, ...en zon. Want hier is't nu echt wel koud. groetjes tot in SA
  2. Renilde Van Lierop:
    7 november 2014
    die struisvogels mogen de groetjes hebben van ons