Erawan Waterfalls - Bangkok

13 april 2016 - Bangkok, Thailand

Na ons nachtelijk dutje op de Kwae Noi, de River Kwae dus, maar eigenlijk heet de rivier Noi en betekent Kwae(i) rivier (Pfff, en dat op verlof), volgt een korte rit naar de Erawan watervallen, het lokale Bobbejaanland. Massa's volk in deze vrije week voor de Thai vanwege hun Nieuwjaar. Tot de top heb je 7 levels, waarbij je op elk level kan zwemmen. Wij naar de top, maar daar klim je toch een dikke 3 kwartier op. Overal zitten vissen die, naar wij dachten, alleen wat huid van je voeten komen eten. Zo kennen wij die toch bij ons. Alleen, hier zijn dat geen visjes maar vissen!!! En die bijten overal. Ik heb ni lang gezwommen. De rotbeesten. Maar goed, de natuur is hier mooi en na een kleine 3 uur keren we terug naar Bangkok. En daar is het momenteel onveilig. Met nieuwjaar maakt immers iedereen hier elkaar nat. Met waterpistolen, waar ongeveer de helft van de Bangkokezen mee rondloopt, maar ook gewoon met volledige emmers. Een rit met de tuktuk kan je nu best vergelijken met een beurt door de carwash in een cabrio. Ik houd het hoofd koel en beloof die van ons dat ik geen enkele Thai die me nat maakt zijn gevel zal bewerken. Ik sta immers hevig want ik heb honger. Gelukkig fantastische sushi gaan eten in het Siam Shoppingcenter. Daar is ie het best en goedkoopst. Hier zijn trouwens een hoop Japanse resto's te vinden. Het is een drukte van jewelste op straat maar geraken toch terug in het hotel. Morgen staat cultuur van Bangkok op het programma en dan met nachttrein naar Chiang Mai. Tot morgen.

1. Eric:
    16 april 2016