India Ladakh July 2023-1

17 mei 2023 - Temse, België

Nog een dikke maand en ik ben er mee weg. Verdomme hoog tijd want dat klootjesweer hier in België komt al meer dan mijn strot uit. Klimaatopwarming aan middagtemperaturen van 12 graden half mei zal toch efkes duren vrees ik. Maar allé, we zijn goe bezig, grondwaterniveau is terug op peil, alhoewel het vorig jaar volgens onze klimaatgoeroes nog decennia zou duren eer dat weer in orde zou zijn. De dramaqueens!
Ondertussen mijn vaccinaties tegen allerhande reisvetzakkerij laten updaten. 5 spuiten in het Tropisch Instituut in ‘t stad, een week later nog één via mijn huisdokter…. en daar liep het mis. Die knuppel slaagt erin mij te injecteren met enkel het fysiologisch water, ZONDER actief bestanddeel. Hij was het vergeten mengen. 7 jaar studies, 30 jaar ervaring, jawel, onze Belgische huisartsen. Krakken zijn het. Waarschijnlijk overwerkt, want ook hij heeft een patiëntenstop. Ik moet echt gaan geloven dat onze huisartsen tot niet meer in staat zijn dan het aanleveren van ziektebriefjes aan werkonwilligen die maar al te graag meegaan met de burnout en andere hypes. Het wordt echt wel hoog tijd dat ik even andere horizonten opzoek.  Ladakh lijkt me alvast leuk om te “zennen”. Tot binnenkort.