India Ladakh July 2023

24 januari 2023 - Temse, België

Eindelijk, de Covid-ellende lijkt toch stilaan volledig verdampt.  Tot grote frustratie van de non-believers; moeten ze weer op zoek naar één of andere gekke theorie.  Ik kan gelukkig weer deftig beginnen plannen, reizen plannen. Na onze terugkeer uit Argentinië in maart 2020 in volle lockdown toch in een serieus zwart gat gevallen wat reizen betreft. Me bijna 3 jaar moeten beperken tot Europa, op één trip naar de Zuid-Afrikaanse Kaapprovincie na met ons Kato met een copy paste terugkeer van die uit Argentinië. Uitbraak van het Omikronbeestje deze keer, heel de wereld op slot, de ziel uit mijn lijf moeten lopen en vloeken of ik had 6 maanden op den Tafelberg gewoond.

Nu dus terug de wijde wereld in. Vorige vrijdag in me opgekomen en vandaag dinsdag de ganse reis in kannen en kruiken. Nog eens gaan trekken in de Himalaya. Niet opnieuw Nepal, Ladakh deze keer. Tweede keer India dus. Ben ondertussen gestart met mijn fysieke paraatheid op hetzelfde niveau te krijgen dan de bergen daar. Zweten!