Lima 2 mei

2 mei 2015 - Lima, Peru

Vlucht wat vertraging, maar net na de middag geland in Lima. Direct bagage in hotel gedropt en Miraflores in. We hadden gelezen dat ze hier super sushi hadden en meteen de topper gekozen. Wat een keuken!!! Heel trendy, ni goedkoop, maar sterrenkeuken. Echt waar. Nadien de avenida Jose Larca (winkelstraat) afgedweild en recht op de Pacific af. Man, dit is top! Ze spreken hier over Europa steeds als de Mundo Antigua, maar hier besef je pas hoe wij bij ons achter de feiten aanhollen. Gevoel had ik al in Kaapstad, maar hier nog meer. We moeten ons serieus vragen beginnen stellen, of emigreren, dat is ook een optie. Diegene die Lima een grijze saaie stad noemt, is er niet geweest. Ben ook even een casino binnengesprongen, great thing! Het bruist hier aan alle kanten : terrasjes, cafes, resto's en een shopping walhalla aan het strand, alles in open lucht en druipend van de zilte zeelucht, heerlijk ! We zagen de zon zakken in de pacific ocean, met een biertje in de hand,genietend van een machtig uitzicht op hoge golven , een torenhoog ledlicht kruis en wemelende zuid amerikaanse ambiance ( volgens Sven vooral de kontjes) rondom ons. Zucht, dit is GEWELDIG knap !