Lima 3 mei

3 mei 2015 - Lima, Peru

Ze komen ons zo meteen ophalen om naar de luchthaven te gaan. Vlucht om 19h40 naar Madrid, daar 5 uur wachten en dan naar Brussel. Vandaag vroeg uit de veren en met taxi naar historisch centrum van Lima. Wat een prachtige stad, ontzettend proper en wreed aangenaam volk. Het is zondag en dus overal mis in de vele kerken en kathedralen die de stad rijk is. Ook veel optochten, want het is een dag van één of andere heilige en dat wordt stevig gevierd. Het valt me op, tijdens gans onze vakantie, dat alles hier, omwille van het niet aanwezig zijn van (één) bepaalde religie(s), alles zo complexloos en de samenleving zo gemoedelijk kan verlopen. Niet opletten wat je doet, zegt, toont enzoverder. Zalig. Wat zijn wij bij ons in Europa toch ontzettend veel van die vrijheden overboord aan het gooien. Eerlijk, ik wordt daar misselijk van. Tijd om ons te herpakken! Laat ons fier zijn om wat we waren en zijn. Als afsluiter nog gaan eten aan de rand van de Pacific. Ik gegrilde gamba's en Marianne aroz con marisco. We verlaten Miraflores met de parapentes boven onze hoofden en de vele surfers deinend op de golven. Wat een heerlijke stad en wat een fantastische reis.

1. Nicole:
    4 mei 2015
    Het zal moeilijk zijn om na zo een reis zich terug aan te passen aan ons ritme en levensstijl .
    Toch bedankt voor de mooie verhalen die we dank zij jullie mochten meebeleven