Nepal nov 2017

14 november 2017 - Chitwan National Park, Nepal

Nooit nog op een olifant. Het was nu de vierde keer en ik heb het er mee gehad. Hiermee vergeleken is den bodyshaker op de Sinksenfoor ne Mercedes S-klasse. Maar wel ideaal om te wildspotten. Zij die een jeepsafari deden hebben niks gezien, wij liepen tussen de neushoorns, herten en apen.  De 2 laatsten had ik al genoeg gezien, maar een rhino niet en die is echt wel indrukwekkend.
Ondertussen heb ik een excursievlucht vanuit Kathmandu naar de Everest geboekt, nu donderdag. Nu we in Nepal zijn moet je de hoogste toch van dichtbij gezien hebben. Vandaag dinsdag, het is nu 5 uur in de ochtend en ben al wakker, gaan we onszelf twee fietskes huren en de omliggende dorpjes verkennen. We willen beslist een lokaal schooltje bezoeken, dat proberen we op elke reis te doen. Meestal ben je daar hartstikke welkom en krijg je meteen een juiste indruk van de mentaliteit en openheid van een gemeenschap. Ondertussen begint het hier weer naar de rook te stinken, in de dorpen beginnen ze hun vuren aan te steken voor de thee. Mensen toch, overal in Nepal wordt gestookt; om te koken, om afval te verbranden en om sporadisch een emmerke warm water voor een geïmproviseerd douchke te hebben.  Ik denk dat ik als ne gerookte paling in Brussel zal landen.